۱۵ تیر ۱۳۹۴، ۱۳:۳۸

مدیر کل دفتر امور روستایی بوشهر خبر داد:

افزایش ۱۷۰ درصدی اعتبارات دهیاران بوشهر/ساماندهی پسماند روستایی

افزایش ۱۷۰ درصدی اعتبارات دهیاران بوشهر/ساماندهی پسماند روستایی

دشتی- مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری بوشهر از افزایش ۱۷۰ درصدی اعتبارات اختصاص یافته به دهیاران استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین عالی نژاد صبح دوشنبه در همایش دهیاران شهرستان دشتی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵۴ دهیاری در سطح استان وجود دارد، اظهار داشت: همه روستاهای بالای ۲۷ خانوار دارای دهیاری هستند که در کل ۹۳ درصد روستاهای واجد الشرایط استان دارای دهیاری هستند.

وی افزود: میزان سواد دهیاران درهر دوره نسبت به دوره قبل بهتر می‌شود به طوری که هم اکنون ۴۲ درصد دهیاران دارای مدرک دیپلم، ۲۰ درصد فوق دیپلم و ۳۸ درصد نیز لیسانس هستند که از وضعیت مناسبی برخوردار است.

عالی نژاد ادامه داد: یکی از کارهای خوب دیگری که صورت گرفت فراهم کردن فضای اداری برای دهیاران بود که آنها بتوانند با خیال آسوده‌تری به امورات مردم و روستا رسیدگی کنند و در همین راستا تاکنون ۱۲۰ واحد ساختمانی اداری در سطح استان احداث شده است.

۳۴۰ ماشین در اختیار دهیاران قرار گرفت

وی با اشاره به اینکه ۳۴۰ دستگاه ماشین در اختیار دهیاران قرار گرفته است، از افزایش ۱۷۰ درصدی اعتبارات اختصاص یافته به دهیاران خبر داد.

عالی‌نژاد بیان کرد: در سال گذشته علی رغم مشکلات زیادی که وجود داشت ولی اعتبارات خوبی به روستاها اختصاص یافت به طوری که در سال ۹۲، ۴۷۰ میلیارد ریال به دهیارن اختصاص یافت ولی در سال گذشته ۸۱۰ میلیارد ریال بود که رشد ۱۷۰ درصدی شاهد بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: در شهرستان دشتی به‌واسطه شناختی که از این شهرستان وجود داشت، نگاه ویژه‌ای به آن شده بود و در سال ۹۳ بالغ بر ۳۷۰ میلیارد ریال به دشتی اختصاص یافت که نسبت به سال ۹۲ این اعتبارات ۲۱۳ درصد رشد داشته است.

احداث بوستان امید روستایی/ ساماندهی پسماند روستاها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری بوشهر با بیان اینکه این اعتبارات ۴۳ درصد بالاتر از میانگین استانی است، خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز به همت استاندار بوشهر طرح‌های ویژه‌ای در سطح روستاهای استان اجرا خواهد شد.

وی بیان کرد: احداث بوستان امید روستایی، چمن مصنوعی و ساماندهی پسماند روستایی از مهمترین طرح‌های سال جاری است که با عنایت استاندار بوشهر، در همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار، ساخت پارک شروع خواهد شد و در روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار تجهیزات پارکی نصب خواهد شد.

عالی نژاد اضافه کرد: در سال گذشته در روستاهای بالای یک‌هزار نفر جمعیت، ۶۰ چمن مصنوعی احداث شد که امسال نیز ۷۰ چمن مصنوعی در روستاهای بالای ۵۰۰ نفر احداث خواهد شد.

وی تصریح کرد: در سال جاری سهمیه قیر قابل توجهی در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته که دهیارانی که زیر سازی به صورت فنی اجرا می‌کنند آسفالت آن از طریق بنیاد مسکن اجرا خواهد شد.

کد خبر 2852724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha